Fungerar era nyhetsbrev? Och vad menar vi med fungerar?

Fungerar era nyhetsbrev? Och vad menar vi med fungerar?
Vad är syftet med just era nyhetsbrev och hur bra driver de er affär?

Ett nyhetsbrev har en funktion att fylla. Ofta mer än att bli läst.

Locka fler betalande kunder, driva opinion, skapa ökat gillande för att underlätta att sälja (konvertera) i andra steg. För att nämna några funktioner. Hur bra fungerar era nyhetsbrev för er målbild och affär?

Vi har en utprovad analys när vi hjälper våra kunder att bli bättre på att konvertera och skapa nytta. Här får du några av de frågor vi ställer och områden vi bedömer. Ta fram ditt senaste nyhetsbrev och se själv vad du tycker:

 

  1. Förstår mottagarna varför de får det?
  2. Förstår mottagarna vem det är ifrån?
  3. Tar det lång eller kort tid att läsa det? Och vad tror du mottagarna önskar?
  4. Hur mycket är “nice to” och hur mycket är “need to”. Har du för lite som verkligen ger nytta minskar öppningsgrad och lästid.
  5. Hur många av mottagarna skickar det vidare till någon?
  6. Är det lätt för mottagarna att komma vidare om de vill veta mer?
  7. Skickar det rätt varumärkessignaler för er? Stärker ni er genom att skicka det?

Exakt vilka frågor vi ställer och exakt vad vi letar efter för att hjälpa våra kunder att bli bättre på nyhetsbrev varierar så klart med syfte, resurser och ämnesområde. Men med dessa frågor kommer du en bit på vägen.

 

Nyhetsbrev är idag ett av få sätt att locka till lite mer läsning än vad ett inlägg på SoMe kan ge, eller någon annons i andra kanaler. Är ni bra på nyhetsbrev finns alltså goda chanser att fördjupa relationen med era kunder (eller önskade kunder). Men se till att de fungerar på riktigt.

 

Ring eller maila oss om du vill du veta mer om hur vi kan göra en lönsam analys av era nyhetsbrev.

Kom förbi på en kaffe så berättar vi hur ni kan få en bättre funktion på era nyhetsbrev
Kom förbi på en kaffe så berättar vi hur ni kan få en bättre funktion på era nyhetsbrev

Har du frågor kring digitala läsarintäkter?

Kontakta Martin Ahlquist när du har frågor om digitala läsarintäkter

<p>Har du frågor kring <span style="color: #ebf6fe;">digitala läsarintäkter?</span></p>