Digitalisering av Tidningen Alkohol & Narkotika

Digitalisering av Tidningen Alkohol & Narkotika
Tidningen ”Alkohol & Narkotika” (AoN) hade ett behov av att använda av digitala verktyg och arbetssätt för att bättre utnyttja och distribuera sitt redaktionella material i digitala kanaler. Att ta fram och anpassa digitala strategier efter en publikations unika behov och målgrupp.

Lösningen

720gruppen arbetade tillsammans med AON för att utveckla en kanal- och innehållsstrategi för att skapa en tydligare digital närvaro. Stort fokus lades på anpassningar och innovationer. Inte minst när det gäller sökordsoptimering, sociala medier och nyhetsbrev för att öka synligheten och driva trafik till webbplatsen. Utveckling av strategier för ökad konvertering och finansiering, inklusive användning av gratis innehåll för att marknadsföra låst innehåll bakom betalvägg.

 

Resultat

En tydlig och konkret strategi sammanställdes för att stärka varumärket ”Alkohol & Narkotika” som en viktig resurs inom sitt område. En ny modern webbdesign med förbättrad funktionalitet togs fram tillsammans med en plan för att öka betalningsviljan kring unikt och yrkesviktigt innehåll. Dessutom skapades en förbättrad strategi för en mer effektiv och strukturerad marknadsföring och försäljning.

 

720gruppens roll

720gruppens övergripande uppdrag var att snabba upp digitaliseringen av ”Alkohol & Narkotika” och utveckla en effektiv digital strategi. Vi tillförde kunskap och erfarenhet inom digital marknadsföring och strategiutveckling vilket ledde till en förbättrad digital närvaro och ökad effektivitet i användningen av redaktionellt material.


Vill du veta hur vi kan hjälpa dig med din digitala affär?