Öka din lönsamhet och kundnöjdhet med en förbättrad kundupplevelse
Som företagare vill du ha nöjda och lojala kunder som uppskattar dina produkter och tjänster. Men ibland kan små hinder och otydligheter skapa frustration och ge en negativ kundupplevelse. Med vår Hälsocheck kan du förbättra kundnöjdheten och optimera din verksamhet.
Tänk på när du skulle handla i en ny webbshop men avbröt köpet för att något var otydligt eller tog för lång tid. Eller hur din uppfattning om restaurangens service förändras när du får vänta för länge på notan, trots att maten och miljön var bra.
“Att sätta kunden i centrum” är mer än en fras – det är kärnan i vår Hälsocheck, där vi analyserar ditt beställningsflöde ur kundens perspektiv.
Effektivisera kundupplevelsen och förenkla affärsprocesserna
Hälsochecken är en genomgång av hur dina kunder upplever ditt företag. Syftet är att minska friktionen mellan kund, kundtjänst och andra delar av din verksamhet. Genom ett “utifrån-in”-perspektiv hittar vi sätt att effektivisera dina processer och göra det enklare för dina kunder att utföra sina ärenden.
Vår Hälsocheck analyserar kundupplevelsen och går igenom:
- Hur köpflödet fungerar vid beställning?
- Var finns kontaktuppgifterna, är de lätta att hitta?
- Hur enkelt är det för dina kunder att få hjälp med kundtjänstärenden?
- Hur fungerar kommunikationen mellan dina kunder, din verksamhet och dina samarbetspartners?
- Finns det inaktuell information i dina FAQ som bör uppdateras eller tas bort?
Resultatet av att göra en Hälsocheck på din verksamhet:
- Ökad kundnöjdhet genom en optimerad kundupplevelse.
- Färre onödiga kundtjänstärenden och mer effektiv support för dina kunder.
- Förbättra samarbetet mellan din verksamhet och dina tjänsteleverantörer.
- Få konkreta rekommendationer för snabb och lönsam effektivisering av din verksamhet.
Vill du också sänka kostnaderna och förbättra ditt företags kundupplevelse?
Kontakta oss idag!
Vill du veta hur vi kan hjälpa dig med din digitala affär?